Jeden naród, jeden Kościół, jedno sumienie

.

Episkopat uznaje prawo swojego bóstwa za nadrzędne wobec prawa Państwa polskiego

fot. sdrministries.org
Rok 1994 | Episkopat:

Uznając godność osoby ludzkiej za najwyższą wartość w porządku doczesnym uważamy, iż sam człowiek nie jest ostateczną instancją określającą podstawę wszelkich wartości praw.

W stosunku do stanowionych praw ludzkich nadrzędny charakter ma prawo Boże zapisane także w ludzkim sumieniu.

Stąd też w naszej Konstytucji, podobnie jak w Konstytucjach wielu innych demokratycznych krajów, właściwe jest odwołanie się do Boga, jako Stwórcy wszelkiego ładu. Dla milionów ludzi wierzących Bóg pozostaje niezmiennie najwyższą racją angażowania się w budowanie dobra wspólnego.


[List Episkopatu Polski w sprawie Konstytucji do wiernych Kościoła i wszystkich ludzi dobrej woli, 22.10.1994 | źródło: Borecki Paweł, Janik Czesław (oprac.), Kościoły i organizacje światopoglądowe o nowej polskiej Konstytucji. Wybór materiałów źródłowych z lat 1988-1997, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2012]

2 komentarze: Leave Your Comments

  1. No to cza się spiknąć w co najmniej stu chłopa(baby chyba też mogą być) i założyć swój kościół z fajniejszym bogiem. ;-) A następnie uznać, że prawo naszego boga jest ważniejsze od państwowego i ekipa rządowo-reżimowa może nam skoczyć. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój bóg to podróże, jestem oddany mojej pasji w całości kocham ją i zrobię wszystko by każdy uwierzył w mojego BOGA. JEśli chcesz spróbować to zapraszam na mojego BOGA bloga :) http://1000-unikalnych-fotek.blogspot.com/2014/08/lipnica-wielka-powiat-nowotarski.html

    OdpowiedzUsuń