Jeden naród, jeden Kościół, jedno sumienie

.

Ksiądz Staszek: Byłem ofiarą księdza pedofila. Bałem się prania mózgu na kościelnej terapii

Rok 2014 | Ksiądz Staszek (odszedł z kapłaństwa):

(...) W 2012 roku, w grudniu, ksiądz Mateusz awansował i został wicedziekanem. Byłem wściekły. Czułem się zdradzony przez Kościół. Nie mogłem zrozumieć, jak Kościół mógł awansować człowieka, o którym szeroko opowiadano, że molestuje chłopców, podczas gdy jest tylu dobrych i uczciwych księży. Jestem pewny, że jego przełożeni musieli o tym wiedzieć.

(...) Oglądałem wtedy konferencję prasową Episkopatu na temat pedofilii, na którą został zaproszony ks. Wojciech Lipka, kanclerz arcybiskupa Hosera. Lipka szedł w zaparte: że wyrok dotyczy spraw dawnych, że "inna czynność seksualna" to rzecz "podlegająca interpretacji". Zero skruchy, postawa: "Co się czepiacie, wasza sprawa?". Obrzydlistwo.

konferencja prasowa episkopatu o pedofilii
Konferencja prasowa Episkopatu nt.
przestępczości seksualnej księży wobec dzieci (2013)
od lewej: Józef  Kloch,  Tadeusz Musz, Wojciech Polak,
Adam Żak i Wojciech Lipka
fot. Radek Pietruszka/PAP

(...) Już wcześniej ksiądz kanclerz sugerował, że Kościół wyśle mnie na terapię. Nie chciałem. Bałem się prania mózgu, tego, że po takiej terapii sam poczułbym się winny... (wyborcza.pl, 23.10.2014).

1 komentarz: Leave Your Comments